top of page

TUŠKANAC U GOSTIMA prikazuje tajvanske filmove o izazovima urbanog života

  • Valentina Andrašek
  • Feb 14
  • 2 min read

Tuškanac u gostima tijekom druge polovice veljače prikazuje jedinstvene filmove Tajvanskog novog vala – pokreta koji je 1980-ih odbacio komercijalne žanrove i propagandne filmove u korist autentičnih priča o urbanizaciji, otuđenju, generacijskom jazu, ljubavi i političkim previranjima…


Ciklus Tajvanski novi val donosi osam filmova koji su postavili temelje moderne azijske kinematografije i inspirirali redatelje poput Wong Kar-waija i Jia Zhangkea, a prikazivat će se u Kulturno informativnom centru (KIC).


U naše vrijeme (1982)
U naše vrijeme (1982)

Ciklus će, 16. veljače u 21 sat, otvoriti filmski omnibus U naše vrijeme (1982). Radnja prati odrastanje mladih istražujući njihova iskustva, izazove i potragu za identitetom u turbulentnom tajvanskom društvu tijekom četiri desetljeća.


Momci iz Fengkueija (1983)
Momci iz Fengkueija (1983)

Momci iz Fengkueija (1983), čiji soundtrack čini Vivaldijeva Zima, prati grupu tinejdžera iz malog primorskog mjesta koji odlaze u veliki grad u potrazi za boljim životom, ali se suočavaju s grubom realnošću urbanog Tajvana.


Priča iz Taipeija (1985)
Priča iz Taipeija (1985)

Prozvan tajvanskim ekvivalentom Građanina Kanea, Priča iz Taipeija (1985) daje snažnu kritiku tajvanske srednje klase, dok središnji dio autobiografske „trilogije o odrastanju“ slavnog sineasta Hsiao-hsiena Houa Vrijeme za življenje, vrijeme za umiranje (1985) pripovijeda o dječaku koji se suočava s gubitkom roditelja.


Prašina u vjetru (1986)
Prašina u vjetru (1986)

Prašina u vjetru (1986) završni je dio „trilogije o odrastanju“. Drama, posrijedi koje je ljubavna priča dvoje mladih ljudi, bavi se intenzivnom urbanizacijom Tajvana 1970-ih, a simbolizira prolaznost života i neuhvatljivost ljubavi.


Buntovnici neonskog boga (1992)
Buntovnici neonskog boga (1992)

Prozvan da oponaša Michelangela Antonionija, Tsai Ming-liang filmom Buntovnici neonskog boga (1992), koji prati destruktivnog mladića dok se opire društvenim normama i vlastitim emocionalnim problemima, postavio je temelje prepoznatljivog stila orijentiranog na otuđenost i usamljenost mladih u velikim gradovima.


Pijte i jedite ljudi (1994)
Pijte i jedite ljudi (1994)

Svojevremeno nominiran za Oscar i Zlatni globus za najbolji film na stranom jeziku, Pijte i jedite ljudi (1994) redatelja Ang Leeja bavi se prodorom modernosti u tradiciju kroz priču o ocu koji nastoji očuvati odnos s kćerima koje se pak suočavaju s brojnim životnim izazovima, ljubavnim odnosima i težnjama prema nezavisnosti.


Živjela ljubav (1994)
Živjela ljubav (1994)

Ciklus će zaključiti drama Živjela ljubav (1994) koja prati tri usamljena muškarca i ženu čiji se životi isprepliću u stanu koji je na prodaju. Film je osvojio Zlatnog lava na Venecijanskom filmskom festivalu 1994. godine, a ističe se po motivima tjeskobe i kratkotrajnim seksualnim užicima kojima mladi protagonisti kompenziraju oporu spoznaju o nemogućnosti ljubavi i besmislenosti svojih egzistencija.


Raspored projekcija Tuškanca u gostima dostupan je OVDJE. Ulaznice je moguće kupiti na blagajni kina domaćina sat vremena prije početka projekcije, kao i online putem platforme ulaznice.hr.


___

Tekst&Foto: PR Kino Tuškanac

Comentarios


bottom of page