Kad tradicija susretne viziju: brend Kotari mijenja percepciju zadarskog zaleđa
- Irena Lučić
- May 19
- 3 min read

Ravni kotari regija su sa najvećom stopom poljoprivrednih površina pod ekološkom proizvodnjom po glavi stanovnika u Europi! Činjenica je to koju malo tko zna, ali za brend Kotari održiv, organski pristup predstavlja polazišnu točku poslovanja. U ovu dobru priču uvjerili smo se na nedavno održanom Mingle&Brunchu na kojem su udruženo nastupili Kotari sa svojim novim vinima i maslinovim uljem, te novi hrvatski brend kruha GlamBread by Barélli.

Tri mlada vina - tri pogleda na kotarski terroir
Na ranopopodnevnom druženju u diWine Clubu, koje je okupilo predstavnike eno-gastro medija i vinske profesionalce, predstavljena su tri vina iz nove berbe Kotara. Degustacija je otpočela sa Maraštinom, autohtonom i sve važnijom sortom Dalmacije. Riječ je o vinu koje komunicira esenciju brenda Kotari – dobru energiju!

„Često se ističe kako je pošip najvažnija dalmatinska bijela sorta, no ja ne vidim niti jedan razlog zašto to ne bi mogla biti upravo maraština. Ovo je iznimno vino, tehnički precizno napravljeno, koje posjeduje stilski potpis enologa i otisak terroira. Lagano, mlado i svježe – predstavlja savršen izbor za nadolazeće ljetne dane.“ - komentirao je Franjo Francem, predsjednik Hrvatskog sommelier kluba.

Uslijedio je Blanc de Noir, kupaža cabernet sauvignona i chardonnaya. Dobiven tehnički nešto zahtjevnijom tehnikom proizvodnje bijelog vina od crnog grožđa, nudi punije tijelo i bogatije arome. Riječ je o vinu prikladnom za brojne opcije gastronomskih sljubljivanja te koje se ne boji biti drugačije.

Trilogiju je upotpunio lepršavi rose, kupaža cabernet sauvignona i plavine. Riječ je o vinu suvremenog stila koje osvaja aromama jagode i bobičastog voća, ali istovremeno posjeduje i dovoljno karaktera da može hrabro stati uz laganija mesna jela.

„Na nedavno održanoj radionici hrvatskih ružičastih vina ovdje u diWine Clubu, između 10 rosé etiketa najveću pažnju izazvalo je upravo ovo vino. Mislim da je time sve rečeno.“ – komentirala je Irena Lučić, vlasnica diWine Cluba i voditeljica popularne Male škole vina.

Za prepoznatljiv stilski potpis vina Kotari zaslužan je poznati hrvatski enolog Robert Brkić. A potpis nose i dizajnerske etikete, i to onaj višestruko nagrađivanog Vanje Cuculića. Sva tri vina posjeduju prepoznatljivi otisak terroira i naprosto pozivaju na guljaj više.

Zlata ovjenčana zlatom i kruh 2.0
U ovoj priči bilo bi nepravedno izostaviti maslinovo ulje, koje je tržišno dostupno kroz dvije linije. Kotari Blend blaga je kupaža dalmatinskih sorti koja odgovara tradicionalnoj kuhinji. Verzija Pikant, u kojoj prevladavaju istarske sorte, više će odgovarati onima koji traže intenzitet i karakter. Maslinova ulja iz Kotara mahom osvajaju zlata na međunarodnim natjecanjima, pa Stanka Jagar, suvlasnica brenda u šali dodaje kako su ih već prestali brojati.

Cjelokupan doživljaj Mingle&Bruncha upotpunio je GlamBread by Barélli. Riječ je o jedinstvenom kruhu napravljenom od cjelovitog brašna, uz dodatak orašastih plodova, sjemenki, sušenog voća i maslinovog ulja. Vlasnica brenda, Marija Zdilar, u proizvod jednostavan poput kruha, utkala je ljubav, strast i tradiciju, sa željom da kupce podsjeti na važnost obiteljskog okupljanja oko stola. Osim izuzetne estetike, ovaj kruh posjeduje visoku nutritivnu vrijednost koju potvrđuju rezultati laboratorijskih analiza. GlamBread by Barélli dolazi u 6 različitih okusa, a moguće su i prilagođene narudžbe.

„Ovaj susret podsjetio nas je kako je za dobar osjećaj čovjeku potrebno malo – feta kruva, kap uja i čaša vina. Najbolje stvari u životu su uvijek jednostavne“ – komentirala je poznata food blogerica Milica Šundov - MilyFood

Ravni kotari – vizija budućnosti
Kotari su manifest nove filozofije koja spaja održivo i moderno. Još od 2006. godine na ukupno 50ha bogomdane plodne zemlje, ovdje se proizvode vrhunska vina, maslinova ulja i smokve. Kvaliteta i ekologija ovdje su prioritet od samog početka.

Smjena generacija, a potom i re-branding podigli su letvicu još više. Stil proizvodnje prilagođen je modernom potrošaču koji traži laganija i pitkija vina, s nižim udjelom alkohola. Tradicija je zadržana kroz brojne autohtone sorte – poput maraštine, plavine, crljenka i plavca. „Najveća su nam nagrada kupci koji nam se uvijek iznova vraćaju. To valjda znači da radimo dobru stvar“ – komentirala je Stanka Jagar.

Novi vizualni identitet, kao šećer na kraju, samo je još jedna potvrda da je pred Kotarima ozbiljna (i svjetla) budućnost. Povratak crljenka i maraštine, organski uzgoj, navodnjavanje „kap po kap“ – sve to pokazuje kako tradicija i inovacija mogu (i moraju) zajedno.

Sve u svemu, zaključili smo kako su Kotari dokaz da tiho i samozatajno zadarsko zaleđe itekako ima što za pokazati. Pozivamo vas da ih kušate – jer ovi proizvodi ne pričaju samo o terroiru, oni govore o ljudima koji vjeruju da se može i mora bolje.
---
Tekst i foto: Irena Lučić, diWine Croatia
Comments